- Zaměstnanci školy
- Fakultní pracoviště
- Školní poradenské pracoviště
- Projekty a granty
- Školní časopis
- Školní knihovna
- Úspěchy našich žáků
- Práce našich žáků
- Absolventské práce - 9. roč.
- Tábor s veverkami
- Příměstský tábor s veverkami
- Veverčí desatero
- ECDL - PC gramotnost
- Etický kodex zaměstnanců
- Ztráty a nálezy
- Realizované ankety
- Pro žáky - cizince
- Spolek rodičů
- Výběrové řízení
- Veřejné zakázky
Etický kodex pro zaměstnance školy
Zaměstnanci Základní školy Pardubice, Bratranců Veverkových 866 přijímají Etický kodex zaměstnance jako morální závazek upravující mravní postoje, chování a jednání všech zaměstnanců vůči žákům a rodičům, spolupracovníkům, partnerům, veřejnosti a škole samotné. Škola usiluje o styl otevřený a respektující hodnoty lidí, kteří jej pomáhají vytvářet. Chce tak vytvořit stabilní školu, poskytující kvalitní výuku a napomáhající rozvoji svých žáků v příjemném a bezpečném prostředí při respektování individuality každého člověka. Základními hodnotami, které má každý zaměstnanec naší školy ctít a tím vytvářet základ pro vybudování a udržení důvěry veřejnosti, jsou kvalita, osobní přístup, odpovědnost, efektivita a týmová spolupráce. Naší snahou je zajistit škole prosperitu a žákům co nejkvalitnější vzdělání.
Etický kodex jako součást vnitřních norem je pro každého pracovníka organizace závazný. Jeho nedodržování je posuzováno jako porušení pracovní kázně se všemi důsledky, které z něj vyplývají.
A. ETICKÉ ZÁSADY VE VZTAHU K ŽÁKŮM
Pedagogický pracovník:
- rozvíjí intelektuální, tělesný, emocionální, sociální a společenský potenciál každého žáka (§2, odst. 2, písmeno a) školského zákona),
- vytváří každému žákovi a jeho rodině rovné příležitosti ke vzdělávání bez ohledu na jeho pohlaví, věk, etnickou příslušnost, kulturu, rodný jazyk, náboženství, rodinné zázemí, ekonomický status nebo speciální vzdělávací potřeby,
- věnuje patřičnou pozornost osobnostnímu rozvoji žáků, rozvíjí u nich otevřenost, toleranci a respekt vůči jinakosti a dbá na to, aby žádný žák nebyl vyčleňován z kolektivu,
- hlásí se k ideálům demokracie a v tomto duchu působí na výchovu žáků,
- respektuje a dodržuje ve své práci s žáky základní lidská práva, zakotvená v listině základních lidských práv a svobod,
- zná a dodržuje zákony a ostatní závazné předpisy platné pro výkon svého povolání,
- respektuje důstojnost každého dítěte, jeho soukromí, důvěrnost jeho sdělení,
- neupřednostňuje žádného žáka, je spravedlivý, aplikuje rovný přístup ke všem,
- chová se k žákovi jako k rovnocennému partnerovi, poskytuje mu vzdělávání s ohledem na jeho individuální psychické tempo a věkové zvláštnosti,
- jedná se žáky na základě objektivního, korektního, náročného, ale citlivého hodnocení jejich schopností, znalostí, píle a ostatních osobnostních charakteristik,
- při klasifikaci studijních výsledků je objektivní,
- plně a iniciativně se věnuje výuce a výchově žáků, napomáhá rozvoji jejich samostatného a kritického myšlení, všestranně podporuje jejich růst a rozvoj a tvůrčí aktivity,
- přistupuje k výkonu své profese tvořivě a iniciativně a s plnou odpovědností, uplatňuje moderní vyučovací metody a zlepšuje tak kvalitu výuky,
- nevyžaduje od žáků činnosti, které patří k jeho vlastním povinnostem, nepřivlastňuje si nijak jejich práci a jimi dosažené výsledky,
- působí na žáky osobním příkladem,
- poskytuje účinnou podporu všem žákům s potřebou podpůrných opatření,
- předává jim ochotně své znalosti, dovednosti a zkušenosti,
- pečlivě dodržuje stanovená pravidla organizace výuky,
- nevyžaduje ani nepřijímá za svou práci dary, úsluhy, laskavosti či jiná zvýhodnění,
- nikdy před žáky neřeší vnitřní záležitosti školy,
- prosazuje otevřenou komunikaci, vytváří příjemné a bezpečné prostředí,
- oslovuje žáky školy jejich křestními jmény (pokud je zná),
- vytváří, podporuje a zachovává vhodné prostředí k výuce,
- má své vlastní kulturní, politické a náboženské hodnoty, ale nevnucuje je žákům
B. ETICKÉ ZÁSADY VE VZTAHU KE SPOLUPRACOVNÍKŮM A ŠKOLE
Zaměstnanec:
- plní odpovědně své povinnosti vyplývající ze závazků ke škole a snaží se, aby úroveň a kvalita výuky byla co nejvyšší,
- dále se vzdělává a rozvíjí své znalosti a schopnosti, nese za svou práci plnou odpovědnost,
- je povinen vynakládat úsilí k maximálnímu a co nejefektivnějšímu spravování a využívání svěřeného majetku, finančních prostředků, přístrojů i veškerého zařízení a vybavení,
- respektuje pokyny ředitele školy a snaží se využívat a čerpat ze znalostí a zkušeností svých kolegů a dále tyto poznatky rozvíjet,
- dbá na udržení a zvyšování prestiže svého povolání a image školy,
- vystupuje za jakékoli situace slušně a korektně, nesděluje žádné důvěrné informace týkající se školy, kolegů nebo žáků mimo školu, je povinen zachovávat mlčenlivost o všem, co se v souvislosti s výkonem své profese ve škole dozví, vyjma orgánů sociálně právní ochrany dětí, orgánů činných v trestním řízení apod.,
- pracuje v týmu, vzájemně komunikuje při doplňování a aktualizaci plánů a úpravách ŠVP, také spolupracuje při vyhodnocování výsledků školy a rizik pro školu,
- dbá na svůj profesní růst, celoživotní vzdělávání, které jsou základním předpokladem pro udržení a rozvoj vysokého standardu kultury školy,
- vytváří atmosféru spolupráce, snaží se být navzájem vstřícný, věcný a kultivovaný v jednání, s kolegy se vzájemně respektuje,
- spolupracuje s rodiči, buduje vzájemnou důvěru a respektuje právo na soukromí,
- pozitivně využívá svého emočního potenciálu k udržení dobrých vzájemných vztahů,
- ctí mezilidské vztahy v rámci profesionálního týmu, ke všem se chová příkladně a vstřícně, snaží se v mezilidských vztazích se spolupracovníky, žáky a ostatními klienty kolem sebe šířit příjemnou a pohodovou atmosféru.
- respektuje odsouhlasená rozhodnutí, která jsou v souladu s platnými zákony, normami, předpisy a obecnými pravidly slušného chování,
- je loajální vůči škole a dbá o další zlepšování dobrého jména a vyvaruje se každého jednání, které by je mohlo poškodit, své výhrady k problémům vyjadřuje v interní diskusi.
C. ZÁVAZEK MANAGEMENTU ŠKOLY VŮČI ZAMĚSTNANCŮM
Management:
- vytváří poslání i vizi školy a jde příkladem ostatním zaměstnancům,
- vede zaměstnance k iniciativě a odpovědnosti za odvedenou práci i výkon,
- je osobně zainteresován v procesu kvalitního systému řízení a jeho zlepšování,
- vytváří předpoklady pro zabezpečení korektního a spolupracujícího prostředí ve škole,
- navrhuje projekty pro zvyšování kvality výchovně vzdělávací práce a navozuje atmosféru trvalé změny s ohledem na rychle se měnící vnější podmínky,
- hlásí se k principům trvale se učící organizace,
- sleduje znalosti a schopnosti zaměstnanců a vytváří předpoklady pro jejich rozvoj.
- umožňuje odborný a kariérní růst s návazností na jejich odměňování pracovníkům
- motivuje zaměstnance ke ztotožnění se s cíli školy,
- rozvíjí pozitivní dialog mezi zaměstnanci a managementem školy,
- respektuje názory pracovníků, pečuje o jejich potřeby a pomáhá jim dosahovat jejich osobního cíle.
do pololetního vysvědčení
zbývá:
Novinky
-
18. 12. 2024
- Informace a pokyny pro žáky 9. ročníků k přijímacím pohovorům nanečisto
-
16. 12. 2024
- Uskutečněné akce
-
16. 12. 2024
- Přijmeme pracovníka / pracovnici na pozici personalista - mzdový účetní a pracovníka / pracovnici na úklid
-
16. 12. 2024
- Výběrové řízení - volná místa
-
10. 12. 2024
- Charita pro Honzíka
-
10. 12. 2024
- Vánoční jarmark a adventní zpívání již v úterý 17. 12. 2024