Vnitřní řád školní jídelny
Ve školní jídelně se žáci řídí pravidly slušného chování, kulturního stolování a pokyny dohlížejících učitelů a zaměstnankyň kuchyně, dbají na hygienu a bezpečnost. Žáci dodržují Vnitřní řád školní jídelny. Z ustanovení vyhlášky č. 107/2005 Sb., o školním stravování vyplývá, že v době nemoci nemají žáci nárok na stravování ve školní jídelně, rodiče si oběd mohou vyzvednout pouze v první den nemoci.
I. ZÁSADY PROVOZU
- Zásady provozu školní jídelny se řídí Vyhláškou č. 107/2005 Sb. (novelizace 1. 8. 2020), ve znění pozdějších předpisů a hygienickými předpisy. Základní vyhlášky a předpisy jsou k dispozici v kanceláři školní jídelny. Strávník má nárok na oběd, jen pokud má na svém kontě obnos, který plně pokryje cenu oběda. Nesnědené jídlo strávník musí vrátit společně s použitým nádobím na určené místo.
- Jídelní lístek je sestavován podle zásad zdravé výživy a dodržování spotřebního koše vybraných potravin obvykle na měsíc dopředu a vyvěšen ve školní jídelně, případně na webu školy.
- Vedoucí školní jídelny si vyhrazuje právo na úpravu jídelníčku v závislosti na dodávce potravin, neočekávaných událostí, apod. Změna jídelníčku vyhrazena.
- Jídlo připravené ve školní jídelně, je určené k přímé spotřebě.
- Provoz školní jídelny
- Pracovní doba: 6,00 – 14,30
- Výdejní doba pro svačinky 9,40 – 9,50
- Výdejní doba pro žáky a zaměstnance 11,40 – 14,00
- Výdejní doba pro cizí strávníky 10,55 – 11,35 – JÍDLONOSIČE NELZE Z HYGIENICKÝCH DŮVODŮ POUŽÍT
- Výdejní doba pro výdej do menuboxů na recepci 14,00 – 14,30 – JÍDLONOSIČE NELZE Z HYGIENICKÝCH DŮVODŮ POUŽÍT
- Bezpečnost žáků je zajištěna dohledem učitelů podle stanoveného rozvrhu, který je vyvěšen ve školní jídelně. Dohled zajišťuje bezpečné stravování a ochranu před socálně patologickými jevy. Strávníci jsou povinni řídit se vnitřním řádem školní jídelny, pokyny vedoucí školní jídelny, dohlížejícího pracovníka a kuchařek. Strávníci se chovají při stravování ohleduplně, v souladu s hygienickými a společenskými pravidly při stolování.
- Platba stravného
- placení se provádí výhradně bezhotovostně na účet školní jídelny 30007-9700320524/0600 převodním příkazem z Vašeho účtu
- splatnost do 15. dne v předcházejícím měsíci, variabilní symbol u nových žáků je automaticky přidělen a zaslán na uvedenou e-mailovou adresu, konstantní symbol je 0558
- stravné se platí formou záloh (například stravné na měsíc září se platí už v měsíci srpnu)
- do věkových skupin jsou strávníci zařazovaní na dobu školního roku, ve kterém dosahují daného věku, změna výše platby proběhne již v září daného školního roku.
- vyúčtování přeplatků se provádí v červenci a bude provedeno u každého strávníka na základě aktuálního čísla účtu strávníka; položky do 20,- Kč budou ponechány na kontě strávníka pro další školní rok.
- nevyplacené přeplatky stravného těch strávníků, kteří skončili stravování, budou ve školní jídelně evidovány maximálně po dobu 3 let; po uplynutí této lhůty, budou převedeny na účet školy a strávníci vyřazeni z evidence ŠJ
- Výše úhrad stravného stanoví vedoucí školní jídelny, která je povinna se řídit výživovými a finančními normami, které jsou uvedeny ve Vyhlášce č. 107/2005 Sb., § 5, odst. 1, 2. Podle věku strávníka jsou upraveny i výživové a finanční normy.Stravné (výše uvedené ceny byly upraveny s platností od 1. 3. 2023)
- žáci ve věku 7 – 10 let 38,- Kč
- žáci ve věku 11 – 14 let 40,- Kč
- žáci ve věku 15 – 16 let 42,- Kč
- zaměstnanci 42,- Kč
- ostatní strávníci 106,- Kč
- svačinky 27,- Kč
- Přihlášky ke stravování si strávníci vyzvednou u vedoucí školní jídelny nebo je získají na školním webu v sekci „formuláře“. Přihlášku ke stravování vyplní zákonný zástupce (strávník), která platí po celou dobu školní docházky
- Odhlášky ze stravování
- odhlášky ze stravování se přijímají nejpozději do 7,00 hodin na www.strava.cz nebo v mobilních aplikacích (android, iOS)
- první den neplánované nepřítomnosti strávníka ve škole se pro účely této vyhlášky považuje za pobyt ve škole.
- neodhlášený a neodebraný oběd je strávníkovi účtován.
- Čip nebo Pardubická karta - První vystavení Pardubické karty je zdarma, každá další stojí 50,- Kč, cena karty pouze na obědy je 130,- Kč. Studenti Konzervatoře a smluvní strávníci obdrží čip za úhradu 130,- Kč při přihlášení ke stravě a zaplacení stravného. Jeho ztrátu je ve vlastním zájmu povinen okamžitě ohlásit.
- Stav konta lze zjistit:
- osobně - v kanceláři školní jídelny (v pracovní dny pro žáky vždy od 9,40 do 9,55 v kanceláři vedoucí školní jídelny)
- telefonicky – 734 169 006
- e-mailem – jídelna@zsbrve.cz
- na internetu – www.strava.cz (nutno aktivovat u vedoucí školní jídelny)
- Registrace služby
- přihlašovací údaje pro objednání stravy na internetu obdrží strávník u vedoucí jídelny, nebo žádostí e-mailem budou zaslány ze systému přihlašovací údaje.
- Heslo pro přihlášení si nastavte pomocí tohoto odkazu: aktivace účtu / reset hesla.
- strávník může na stránkách www.strava.cz v sekci nastavení si označí zprávy, které chce zasílat
- potvrzení objednávky
- nedostatečná výše konta
- neodebraná strava
- měsíční přehled
- potvrzení došlé platby
- heslo, e-mail i zasílané zprávy lze kdykoliv později změnit po přihlášení do systému v sekci Nastavení uživatele
- Objednání stravy - postup
- od následujícího dne po registraci lze objednávat stravu na webové adrese www.strava.cz
- zde zvolí v sekci „Strávník“ položku „Objednávání stravy“
- vyplní a potvrdí položku „číslo zařízení“ (naše škola má číslo 0967)
- v dalším dialogu zvolí „Přihlášení uživatele zařízení“
- vyplní a potvrdí položky „uživatel“ a „heslo“
- pro objednání stravy potvrdí položku „Objednání stravy“. Provede požadované změny svých přihlášek a odhlášek
- změny uloží potvrzením položky „Odeslat“
- ze systému se odhlásí potvrzením položky „Odhlášení uživatele“
- Doba prázdnin, případně mimořádného ředitelského volna -V těchto dnech jídelna až na výjimky nevaří a každý strávník je automaticky odhlášen. O těchto termínech budou strávníci s předstihem informováni na nástěnce ve školní jídelně
- Dotazy, připomínky k jídelnímu lístku či provozu školní jídelny mohou strávníci sdělit vedoucí školní jídelny a řediteli školy.
- Odnášení nádobí a zbytků jídel ze školní jídelny je přísně zakázáno!
II. PRÁVA A POVINNOSTI STRÁVNÍKŮ A ZÁKONNÝCH ZÁSTUPCŮ STRÁVNÍKŮ
- Strávníci mají právo využívat stravovací služby, nemají však povinnost se stravovat.
- Každý strávník musí mít čip nebo kartu, na nichž je uloženo jeho identifikační číslo pro odběr obědů.
- Strávníci nesmí být nuceni ke konzumaci celého vydaného jídla ani k jeho dojídání.
- V případě neplánované nepřítomnosti strávníka ve škole, má první den strávník nárok odebrat jídlo.
- Strávníci mají vstup do školní jídelny povolen pouze v případě, že se stravují v této školní jídelně a mají řádně přihlášený oběd.
- Zákonný zástupce strávníka má právo na informace související se školním stravováním.
- Povinností strávníků nebo jejich zákonných zástupců je hradit včas stravné a písemně nahlásit vedoucí školní jídelny případné změny týkající se strávníků, ukončení stravování, změny bankovího účtu a pod. na e-mail: jidelna@zsbrve.cz
- Dotazy, připomínky k jídelnímu lístku či provozu školní jídelny mohou strávníci sdělit vedoucí školní jídelny a řediteli školy.
III. ZACHÁZENÍ S MAJETKEM ZE STRANY STRÁVNÍKŮ
- Strávníci mají právo užívat zařízení a vybavení školní jídleny v souvislosti se školním stravováním.
- Strávníci se chovají ohleduplně k zařízení a vybavení školní jídelny.
- Všichni strávníci jsou povinni chovat se tak, aby majetek školní jídelny chránili před poškozením a zničením.
- Mimořádný úklid jídelny během výdejní doby (rozbité nádobí, rozlitý čaj atd.)zajišťuje pracovník úklidu.
1. března 2023
Mgr. Leoš Šebela, MBA
ředitel školy